„...Mów dziecku,że jest dobre,
że może, że potrafi...”
J.Korczak
Głównym celem pracy terapeutycznej jest pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności oraz osiąganie pozytywnych wyników szkolnych. Trudności przezwyciężymy poprzez działania stymulujące i korygujące funkcjonowanie poszczególnych analizatorów oraz ich koordynację.
* Ćwiczenia rozwijające ogólną sprawność ruchową, manualną i graficzną.
* Ćwiczenia usprawniające funkcję wzrokową oraz słuchową.
* Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
* Ćwiczenia w rozwijaniu słownictwa.
* Ćwiczenia orientacji czasowo-przestrzennej.
* Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
* Ćwiczenia ortografii i poprawiające grafikę pisma.
* Ćwiczenia pobudzające do działania lub wyciszające.
Wskazówki dla rodziców
- Uczenie organizuj metodą „małych kroków”, skomplikowane polecenia podawaj w formie kilku prostych poleceń;
- Dbaj, aby dziecko wykonywało dokładnie i poprawnie wszelkie polecenia;
- Pamiętaj, że twoje dziecko wymaga wiele ćwiczeń, powtórzeń;
- Naucz dziecko odpowiedzialności za wykonywaną pracę przez wykształcenie nawyku jej kontrolowania i poprawiania, zanim odda Ci do sprawdzenia;
- Stosuj dużą liczbę wzmocnień – pochwał, nagród rzeczowych, miłych wydarzeń;
- Wdrażaj porządek i stały rozkład dnia;
- Dyskretnie przypominaj dziecku o jego obowiązkach;
- Daj dziecku czas na odpoczynek po szkole, lecz odrabianie lekcji powinno się odbywać po niezbyt długiej przerwie;
- Stwarzaj warunki do dobrej koncentracji uwagi podczas odrabiania lekcji (unikamy głośnej muzyki, włączonego telewizora, radia, głośnego rozmawiania);
- Pilnuj, aby dziecko przystępując do nauki nie było głodne, ani spragnione;